Förberedelser inför BB

14 augusti 2011

Idag är vi nu officiellt inne i vecka 40. Med andra ord sju dagar kvar till beräknad födsel. Fook, vad nervöst det smått börjar bli. Vad är det för kön? Kommer allt gå bra? Hur vet vi när det är dags? Sambon har nämligen inte känt alltför många sammandragningar eller förvärkar. Kommer det hända plötsligt eller ta sin tid när det väl är dags?

Som sagt många frågor blir det. Hur förbereder man sig på detta? En sak jag nu gjort är lagt undan alkohol tills vi är tre i familjen. Blev faktiskt två alkoholfria öl till dagens Premier League premiär med favoritlaget. Hade hoppats på Carlsberg som provsmakats som den godaste men den var slut så det blev en tysk variant istället. Kanske inget jag kommer fortsätta i all oändlighet med. Dock inte så dålig att man inte kan tänka sig fler i framtiden.

Ytterligare förberedelser jag gjort är att jag slutat resa i jobbet. Vanligtvis är jag i huvudstaden en del. Anar jag nämnt mitt resande i tidigare inlägg. Min sambo tycker att jag inte behöver det, men hur kul skulle det vara att bli fast på flygplatsen eller annan plats 100 mil från födseln av sitt första barn? Nej tack, avstår hellre från lite flygresor och är miljövänlig.

Slutligen laddas Spotify på telefonen med offline låtar och lättsamma tv serier läggs in på iPaden.

Väldigt skönt att vi båda känner oss redo.


0 kommentarer: (+add yours?)

Skicka en kommentar

Använder Blogger.