Due date & namnlistor

20 augusti 2011

Shit. Idag är det beräknad förlossningsdag. Fast blir ingen fördel på den statistiken. Är bara några minuter kvar av den 19:e när jag påbörjar detta inlägg. Klockan hinner säkert slå över innan detta är publicerat så egentligen är nog due date över.

Men nu är det nära. Det känns i kroppen och nervositet har börja sätta in. Inte för att bli förälder utan mer för vad som komma skall.

Igår spenderades även kvällen med namnlistor. Första gången jag satte mig in i hela processen och till slut hade jag cirka ett dussin namn per kön. Min sambo verkade dessutom inte helt motståndare till flertalet av dem heller. Med andra ord stor chans att vi lyckas hitta något passande. En tanke jag har har haft gällande namn är att undvika bibliska förslag. Toppen tills jag insåg att faktiskt så låg Adam med på min lista över killnamn. Mer bibliskt blir det nog inte, Jesus icke räknad. Men vi får se vart det hela landar. Först måste vi veta kön och efter det kommer valet bli hälften så svårt. Hoppas jag...




0 kommentarer: (+add yours?)

Skicka en kommentar

Använder Blogger.