Klara, färdiga... ?

09 augusti 2011

Idag var det besök (sista?) hos barnmorskan. Tydligen var barnet fixerat nu. Men andra ord är även det redo för vad som komma skall. Tror att både min sambo och jag är redo. Detta trots att det är 10 dagar kvar innan det beräknade datumet.

Fast vi försöker ställa in oss på två veckor längre fram i tiden. Anar att de sista två veckorna annars kommer bli riktigt kämpiga mentalt sett.

Vi har dock nu packat BB väskan. I allafall med det viktigaste som blöjor, kläder till alla tre och någon napp (som vi nog inte kommer använda). Tror dock att vi kommer komplettera med choklad, iPad, hörlurar och någon bok. Just nu håller jag på att plöja igenom de serier som ligger på iPaden i förmån mot serier som jag tror min sambo hellre ser under en eventuell väntan.

Är lite nervös över det som väntar. Vet inte heller riktigt hur jag ska förbereda mig heller. Vi har åkt förbi Förlossningen och kikat vart vi ska ta vägen. Vi har även pratat en del om våra förväntningar. Men i övrigt blir det nog bara att gå på känsla.



0 kommentarer: (+add yours?)

Skicka en kommentar

Använder Blogger.