Förlossningen dag II - del II

07 september 2011

Nu gått någon dag sedan senaste inlägget. Vad hände egentligen kan man fråga sig.
Allt gick väldigt fort. Sambon duschade vilket verkade lindra smärtorna en del. Men under stunden, ca 45 minuter, i varmt vatten ökade värkarna i styrka. Vi bestämde oss för att tillkalla barnmorskan även om det var mitt i natten. Innan hon han komma hann vattnet gå och när hon väl kom insåg hon att det var dags.
Alltså direkt in på förlossningen.

Vid denna tidpunkt hade sambon fått i sig två citadon ett par timmar tidigare och inte undra på att hon började känna smärtor. För väl inne på förlossningen tog inte lång tid. Mindre än en timme innan vi kommit in i rummet hade vi fått en liten son och en stolt pappa fick frigöra honom från navelsträngen.
Så trots vi ville ha alla möjliga smärtstillande medel blev det förutom de tidigare tabletterna endast lustgas som hans med.

På själva förlossningssalen blev därefter kvar i några timmar. Eftersom det var tidig morgon fick vi båda frukost (bilden) och jag hann väcka lite stolta mor- och farföräldrar med ett par samtal.



Sedan kvalificerade vi oss för familjeBB avdelningen vilket gjorde att jag fick stanna kvar på nätterna. Där vi bli kvar i två hela dygn innan vi igår tvingade oss motvilligt ur bubblan och ut i verkligheten igen.

Innan jag avslutar detta inlägg vill jag passa på att säga hur underbara personalen var på alla de tre avdelningar vi besökte under helgen. Så alla i södra Skåne som funderar på vart de ska föda kan Malmö verkligen rekommenderas. Tack ni alla!



0 kommentarer: (+add yours?)

Skicka en kommentar

Använder Blogger.