Förlossningen dag II - del I

04 september 2011

Klockan är halv tre när samtalet kommer. Min sambos sammandragningar har övergått till värkar. Hon låter medtagen när hon ringer, och jag har nog precis kommit in i djupsömnen eftersom jag svarar med mitt förnamn. Något som jag aldrig annars gör när hon ringer.

Nu, cirka kvarten senare, är jag tillbaka på sjukhuset igen. Eller rättare sagt på prenatalavdelningen. Sambon har tydligen inte sovit de 2-3 timmar som jag fått i mig. Värkarna började så smått mer eller mindre efter jag sagt god natt och lämnat. Hon ser riktigt trött ut och jag anar att det kommer bli riktigt jobbigt. Hon är en person som behöver sin sömn, och den timmen hon fick igår kväll räcker inte långt. Duschen hon nu är i verkar vara välbehövlig. Dock vet vi med all sannorlikhet att det är nu händer i allafall.


0 kommentarer: (+add yours?)

Skicka en kommentar

Använder Blogger.