Övning ska ge färdigheter

27 februari 2011

I helgen invarderade Melodifestivalen Malmö med glitter och glamour. Dock inget spektakel jag varken följer eller gillar. Men var faktiskt på plats i Malmö Arena förra året och såg genrepet. Imponerade tv-show helt klart.

Detta år hade sambons syster biljetter till själva deltävlingen. Hon och hennes kille skulle överraska svärmor med en dag i Malmö. Allt från brunch på morgonen till Melodifestivalen som avslutning. För att detta skulle vara möjligt passade jag och min sambo på att öva våra obefintliga erfarenheter av små barn. Deras dotter på 6 månader behövde ha lite uppsyn när föräldrarna insuper stämningen i Arenan.

Jag var trots lite tvivel övertygad om att det hela skulle gå bra. Mitt tvivel berodde på att lilla tösen som vi skulle vaka över verkar ha en onaturlig rädsla för min närhet, eller mina stora svarta glasögon. Hon börjar som oftast lätt gråta bara jag kommer lite för nära. Men är fantastiskt nyfiken på håll då hon mer än gärna blänger på en. Så fanns en liten oro inför lördagskvällen. En oro som visade sig vara helt obefogad då den lilla tösen sov som en stock från första stund till fem minuter innan föräldrarna kom hem. Så det blev ingen tröstning, inget blöjbyte eller matning. Kanske önskat lite mer "action" för övningens skull, men är samtidigt riktigt glad över att första barnvaktandet gick friktionsfritt. Men vem vet vad som väntar nästa tillfälle...

0 kommentarer: (+add yours?)

Skicka en kommentar

Använder Blogger.