Sjukdomstider

10 januari 2011

Min bättre hälft och jag är både sjuka för stunden. Feber, hosta och allmän misär råder. Influensa, en lindrig sådan, är vår gissning på vad som vi släpat in i vårt hem.

Ok. Lite nästäppa och höjning av kroppstemperatur har aldrig skadat varken mig eller min sambo. Men det har gjort mig orolig för om/hur det kan påverka barnet som är på väg. Efter lite sökningar på nätet verkar det vara lugnt, bara man håller sig borta sig till naturliga mediciner. Enda undantaget var Alvedon som var godkänt.

I övrigt är vi nu inne i vecka 9 och har fått vår första läkartid. Vi valde att skippade Region Skåne av olika anledningar och därför blev det en privat klinik istället. Valet känns riktigt skönt. Dels att behöva slippa vänta till vecka 18 för första ultraljudet, och dels för det enligt utsago kändes som trist och östtyskt. Kanske lite petigt men har man möjlighet att välja alternativ så varför inte nyttja dessa.

Allt känns dock fortfarande overkligt. I alla fall innan vi har något konkret bevis, som förhoppningsvis är något vi kommer att ha inom en vecka.

0 kommentarer: (+add yours?)

Skicka en kommentar

Använder Blogger.