Proof of life

14 januari 2011

Jag har under de senaste dagarna varit på resa via arbetet mitt. Därför kunde jag dessvärre inte vara med på vår första undersökning. Vet inte om det är en undersökning som blivande fädrar brukar vara med på, men jag hade gärna varit det. Min flickvän fick förutom se hjärtslagen av det lilla samt även veta längd och beräknat ankomstdatum. Tydligen ska jag bli pappa den 23:e augusti om allt går vägen. Med andra ord blir det ett lejon som jag själv. Är jag riktigt glad att allt verkar se bra ut och vi äntligen fått bevis på att vi har något på väg.

I övrigt fick jag möjligheten att meddela nyheten för min mamma under resan till huvudstaden. Denna gång kunde jag berätta på mina egna villkor, utan att känna sig lurad på stunden. Mamma mottog det som min sambos far, med glansiga ögon. För hennes del blir det första barnbarnet så en tår eller två var fullt förstårligt. Nu vet alla de närmaste vad som är på väg. Äntligen...

0 kommentarer: (+add yours?)

Skicka en kommentar

Använder Blogger.