Familjeliv.se?

24 januari 2011

En sajt som jag varken hade hört talas om eller än mindre besökt kom väldigt mycket på tal när min sambos syster var gravid för något år sedan. Syftar på Familjeliv.se. En ofantlig mängd information och erfarenheter rörande graviditeter verkade finnas där. Vad man får och inte fick göra som blivande mamma.

Allt detta gick i ärlighetens namn mig rakt förbi. Vi var inte där i riktigt ännu. Planerna att skaffa tillökning i familjen fanns men läget var inte riktigt optimalt. Men när vi väl bestämde oss att tiden var mogen blev jag omedelbart åter varse om sajten existens. Min flickvän och jag lyckades inte på första försöket som alla våra vänner verkade göra. Faktiskt tog det oss nästan ett halvår innan hon väckte mig med det underbara beskedet. Under denna tid kom åter sajten in i vårt liv.

Tydligen finns det lika mycket information och tankar vad vi gjorde för fel, vad vi borde göra och vad vissa  kvinnliga medlemmar utsatte sina stackars män för. Vissa fick inte bada för varmt, andra fick inte basta eller sitta med datorn i knät. Andra stackare blev trots influensa och kräksjuka tvingade till att ställa upp och prestera, då alla tester visade att deras respektive var som mest fertila för stunden. Turligt nog råkade jag aldrig utför något av dessa fingervisningar eller påtryckningar. Men undrar hur många män som detta inträffat för och vad de själva tyckte?

Till dagens datum har jag fortfarande knappt besökt sajten, utan någongång trillat in i deras forum (finns det andra delar?) när jag sökt information på Google. Men min sambo (och hennes syster) är båda fortfarande frekventa besökare. Jag tror dock att sajten är ett riktigt bra stöd för många, men bara man tar alla galenskaper med ett nypa salt.

0 kommentarer: (+add yours?)

Skicka en kommentar

Använder Blogger.