Snart har en månad passerat

01 oktober 2011

På tisdag blir Herman en månad gammal. Tiden har bokstavligen flugit fram. Onsdag är det dags för mig att återvända till mitt arbete. Det är med blandade känslor jag kommer göra det. Har verkligen känt mig privilegad att får var hemma hela mitt barns första månad. Sett han utvecklas sakta och smått lämna spädbarnsstadiet med staplande steg mot att bli en litet barn.

Om man frågade mig för några veckor sedan om hur det är att vara pappa hade jag nog ingen aning. Dock har denna tid gett mig lite insikt. Hur man byter blöjor, vilket jag aldrig hade gjort innan. Hur man tröstar sin son när han är ledsen, vilket han ofta är på kvällar. Kan säkert lägga till hundra fler saker som jag som person lärt mig under denna tid. Visst Herman har kvällar han är totalt otröstlig och det skär i hjärtat att höra honom skrika utan att kunna göra något åt det. Men tror att det är saker som alla föräldrar måste gå igenom för att utvecklas som människor. Det är som med mycket annat man utvecklas i sitt inre när man möter motstånd och inte curlas fram i livet.

0 kommentarer: (+add yours?)

Skicka en kommentar

Använder Blogger.